El Papiol


El Papiol és per a mi un poble veí, i no obstant això, només coneixia d'ell, la seva silueta amb el seu castell, vista des de baix de la vall del Llobregat i la seva ermita de La Salut, que és quasi nostra, perquè està al llindar dels dos termes municipals.


Un diumenge al matí, hi vam anar a fer una volta i vam poder veure el castell des de fora, estava tancat, tot i que crec que sí que es pot visitar.


El poble se situa elevat, al voltant del castell i és un poble tranquil, malgrat el gran enrenou que es belluga als seus peus.

Un carrer del centre història del Papiol


Un portal  i la porta de l'edifici de la rectoria antiga

Casa Fitó

Comentaris

  1. Jo a més del que dius al començament de la silueta del castell i l'ermita de la Salut, només havia estat a les Escletxes.
    Per les fotografies que ens mostres de l'interior del poble, val la pena anar-hi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també he estat a les Escletxes, encara que no ho he posat... Un lloc curiós. Sí que em va sorprendre agradablement aquest nucli antic.

      Elimina
  2. El castell s'assembla al de La Bisbal d'Empordà, que tampoc vaig poder veure perquè tenien un dia de visita i ja no era allà.
    Sembla un poble tranquil i maco, per les fotos.

    Aferradetes, Carme.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, tens raó. Jo per dins tampoc no he vist cap dels dos tot i que els tinc ben a prop. Aquest sempre i el de La Bisbal quan som a l'Empordà.

      Aferradetses, Paula.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog