Gallifa

Església Romànica (X-XII)  de Sant Pere i Sant Feliu de Gallifa

La rectoria de Gallifa, força separada de l'església, és un edifici bastant singular, perquè encara que tingui campanar, no té església. Simplement és una gran masia i aquest és l'aspecte que té.  Masia amb campanar.


Santuari del castell de Gallifa. Santuari ecològic. Santa Maria del Castell.  Una ermita romànica amb dues plantes edificades.


 


Una cosa curiosa és que a causa de la meva col·lecció de safarejos a l'Instagram, abans d'anar a Gallifa vaig mirar al Google a veure si hi havia safarejos. No en vaig saber trobar cap, no em sortia ni cap foto ni cap escrit. Però resulta que, un cop allà, en vaig trobar tres. Molt diferents, en molt diferent estat, però representen una bona empenteta a la meva col·lecció que li costa tant d'avançar:






Comentaris

  1. M'agrada conèixer la teva col·lecció de safarejos i que els trobis fins i tot on no els esperaves.
    Tinc un llibre de mossèn Dalmau. Un gran patriota.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qui no té feina el gat pentina, i ja saps que sempre necessito alguna dèria o altra. Els safarejos són una dèria d'anar fent amb calma i anar-ne trobant. Trobar-los per sorpresa fa molta il·lusió.

      Mossén Dalmau és molt present a Gallifa amb la continuació del Santuari ecològic, que va fundar a dalt del castell i a l'ermita. És com un parc, on s'hi pot passejar i vas trobant, monuments, homenatges, escrits, poemes i un vídeo, amb un guió fet per ell mateix, que aguanta prou actualitat malgrat els anys. Va ser ben interessant tot plegat.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog