M'ha vingut una mica tard la dèria de conèixer tots els pobles de Catalunya. Però potser mai no és tard per intentar-ho. Mica en mica... a veure si arribem a temps de veure'ls tots
Madremanya
Obtén l'enllaç
Facebook
X
Pinterest
Correu electrònic
Altres aplicacions
Sembla que el nom prové del llatí Mater Magna, literalment Gran Mare, tal com era coneguda la deessa romana Cibeles, de la qual s’especula que hi podria haver hagut un temple en el turó on avui s’alça el poble.
Què hi descobert!!... Mare meva, ja tinc un bon lloc on anar-me entretenint i per coneixer al teu costat tots els pobles de Catalunya...Segur que alguns ja els havia descobert amb en Ramon, però tots els que m'han quedat pendents, m'agradarà molt coneixe'ls amb les teves imatges i les teves explicacions...Què bé!! Gràcies, m'agradarà molt seguir-te.
Moltes gràcies a tu, Montse! Vaig fent a ritme lent ... per comarques. Cada mes una comarca, però sempre queda inacabada perquè encara no he visitat tots els pobles. Quan pugui ja els aniré afegint. De moment les que em queden més a mà. Després ja anirem fent.
Aquí també hi he estat, durant molts anys vaig anar a fer turisme rural a una casa a prop d' aquí; de vegades hi anava a peu a la tarda i tornava a l'hora del capvespre. Bon vespre, Carme.
Què hi descobert!!... Mare meva, ja tinc un bon lloc on anar-me entretenint i per coneixer al teu costat tots els pobles de Catalunya...Segur que alguns ja els havia descobert amb en Ramon, però tots els que m'han quedat pendents, m'agradarà molt coneixe'ls amb les teves imatges i les teves explicacions...Què bé!!
ResponEliminaGràcies, m'agradarà molt seguir-te.
Moltes gràcies a tu, Montse!
EliminaVaig fent a ritme lent ... per comarques. Cada mes una comarca, però sempre queda inacabada perquè encara no he visitat tots els pobles. Quan pugui ja els aniré afegint. De moment les que em queden més a mà. Després ja anirem fent.
Aquí també hi he estat, durant molts anys vaig anar a fer turisme rural a una casa a prop d' aquí; de vegades hi anava a peu a la tarda i tornava a l'hora del capvespre.
ResponEliminaBon vespre, Carme.
És un lloc molt agradable per caminar, tota aquesta zona. Quina sort conèixer-la tan bé!
EliminaAls pobles dels voltants, per exemple a la Pera, pronuncien Matremanya.
ResponEliminaDeu ser més autèntic... ja que si ve de Mater magna, la "t" és més evident que la "d".
Elimina